На 21.12.07г. в 00.45ч. пътувах с автобус от Варна до София. Преди и по време на пътуването бяха извършени множество нарушения от служителите на Етап/Груп, които си позволявам да публикувам тук. Подал съм клиентско оплакване по електронен път, но не мисля че ще получа отговор.
Ето го и самият e-mail, изпратен до Етап/Груп:
Здравейте,
преди няколко дни ви изпратих следния мейл, на който все още нямам отговор:“Здравейте,
казвам се Иван Желев и на 21.12.07г. в 00.45ч. пътувах с ваш автобус от Варна до София.
Преди и по време на пътуването бяха извършени множество нарушения от служителите ви, които бих искал да изложа в клиентско оплакване.
Пазя билетите от пътуването и разполагам със снимков материал за някои от нарушенията.
Учудва ме факта, че клиентско оплакване мога да подам единствено в офиса ви в София.
Учудва ме и факта, че няма електронна поща, за връзка с клиенти.
Бих искал да подам оплакването си в билетния ви център във Варна, или по електронен път и да ми бъде отговорено по установения от закона начин и срок…”Тук ще се опитам да опиша всички нарушения, извършени от служителите ви…
… На 21.12.07. в 0.30ч бях на гарата и автобус нямаше. В 00.45 ситуацията беше същата. Влязох в билетния център, за да попитам какво става с автобуса и отговорът беше “ще дойде”. Почаках още 5 минути и снимах часовника, който е в билетния ви център. Едва тогава жената звънна по телефона, за да разбере защо няма автобус. Тогава научих, че маршрута на автобуса е Добрич-Варна-…-София. Закъснението беше 13 минути и не бих му обърнал внимание, ако не бяха минусовите температури и безхаберието на вашата служителка. Можеше поне да каже на чакащите да влязат вътре, за да не стоят на студа.
След като се качих в автобуса се оказа, че на моето място е седнал човек - и си беше на мястото. Не знам как е възможно да продавате едно място на двама души - 8мо. Явно координация между офисите ви няма. Разбира се, снимах и двата билета, за да имам доказателство. Седнах на 3то място и преглътнах всичко.
След като шофьора се качи ми каза да се преместя на 15то място и дори предложи да ми поправи билета. Отказах.
На облегалката на 12то място имаше залепена дъвка, която никой не бе сметнал за нужно да отстрани. Съдейки по твърдостта и явно беше там от доста време. Вероятно все още е там. Няма да е зле да почиствате автобусите си по-често и по-качествено.
В продължение на 25-30 минути шофьора ви говореше по мобилния си без handsfree. В случая си плащам и държа да пътувам по безопасен и удобен начин - не с шофьор, който си позволява да потъпква закона и правата ми.
Тук е момента да отбележа, че разговорите в автобусите ви са забранени.
В Шумен се качи ученичка, на която и звънна телефона - вероятно майка и, за да провери дали е добре - все пак беше 2ч. през нощта. Стюардесата веднага и направи забележка да не говори, понеже било забранено. Момичето набързо каза, че се е качило и затвори телефона. Как става така, че на шофьора ви е позволено да говори, а на пътниците не?
В Шумен се качи и човек, който имаше билет за 15то място - интересно защо шофьора ви си позволяваше да ми го предлага, че и да ми поправя билета. За късмет 8мо се освободи и седнах там.
От Варна до Шумен персонала ви водеше разговор на много висок тон. Изглежда не се интересуваха от факта, че хората се опитват да поспят.
Стюардесата ви си позволи да пуши в автобуса на 2 пъти - малко преди Търново и малко преди София.
Шофьора ви караше безобразно и често в насрещното. На първия ляв завой след Шумен в посока Търговище кръстовището е Т-образно и се разделя на три ленти, ограничени от островчета помежду си. Шофьора ви не сметна за необходимо да спазва закона и навлезе в насрещното, което е НЕДОПУСТИМО при еднопосочно движение.Още веднъж ви напомням, че билетът и снимковият материал са налични.
Очаквам да ми бъде отговорено в най-кратък срок и въпросните служители да бъдат наказани…













13 яну 08
1:14 pm
Много си се разглезил .
13 яну 08
1:33 pm
Жалко е, че всичко по-горе ти се струва нормално…
В една нормална държава за това ще осъдят превозвача и ще му наложат сериозни глоби.
13 яну 08
2:25 pm
Боже! Хората се опитват да си защитават правата, а себеподобните им от същата страна на потребителската бариера дори не ги подкрепят.
Бих казала на “Извод”, че не-дай-си-боже някой ден ако някой негов близък пътува с един такъв не-разглезен автобус и автобусът влезе в насрещното “съвсем нормално” и претърпи среща от трети вид с по-обемно МПС, дали няма да мислим тогава по друг начин, млади господине/госпожице? Нали всичко се прави с цел да ни е удобно и сигурно?
В крайна сметка третият сектор не случайно се нарича сектора на “услугите” - искаш да те превозят, плащаш си, нали? Аз не плащам да ме тровят с цигарен дим или да ме убият заради мобилния на шофьора. Защо забравяте колко инциденти стават по българските пътища?
А за самите служители и отношението им към пътниците няма да коментирам, аз самата съм имала сблъсъци със служители на BIOMET. Мога да пожелая на “Извод” да не си прави такива изводи, а да дойде да живее в цивилизована държава и да разбере какво означава качествен живот.
13 яну 08
2:59 pm
Бих искала да отбележа, че 90 % от описаните проблеми ми се случиха и на мен при пътуване от Варна до София на 27.12.2007 с автобуса тръгващ в 13,30 (обиколен). И освен това изрично помолих служителката в офиса във Варна за по - предно място, защото съм бременна и ми става лошо (познайте като запалиха цигари как се почуствах), а тя ме увери, че такова свободно няма. Настани ме на място 46 в празен автобус!!! На всичко отгоре до мен беше сложила друг човек, който слава богу беше съобразителен и се премести! Стюарда и шофьора си качиха 4-ма пътници на първите две спирки във Варна до Шумен, от които си прибраха паричките най- спокойно пред нас без да издадат билети! Съгласна съм Етап никога повече! На 3-ти януари ми се наложи да пътувам обратно за Варна! Имаше автобус на Етап в 9 сутринта и на Биомет 9 и 45! Избрах Биомет и не съжалявам, защотот в най - голямата буря ни докараха живи и здрави във варна, само с 2 часа закъснение, докато Етапа спря в Шумен!
13 яну 08
3:24 pm
Евалата бате, само така.
Предлагам алтернативно решение, съберете се 3-ма човека и ви карам навсякъде.
Не пуша, и не говоря по телефон.
Ако има интерес пишете на пощата.
carpoolbg.com
13 яну 08
3:56 pm
Не “Извод”, a “Изрод”!!!
13 яну 08
5:36 pm
Надявам се, че г-н Желев си е записал и номера на автобуса. За ЕТАП/ГРУП чувам неприятни отзиви и от свои познати. Няма ли достатъчно конкурентни превозвачи, че си позволяват това?!
13 яну 08
5:46 pm
Нямам номер на автобус, но имам билет и снимки по които може да се проследи всичко.
По - неприятното е, че за голяма част от хората такива случки са напълно нормални(справка: 1ви коментар). Все още нямаме съзнание да си търсим правата. Едва ли ще бъда човека, който ще промени това, но поне мога да изкажа недоволството си.
13 яну 08
8:17 pm
Поздравления за Иван Желев! Точно така се прави! Надявам се в България да има все повече хора като теб. Пиши също какъв ще е резултатът от писмото.
13 яну 08
8:41 pm
Смятам, че е крайно време да си отстояваме правата, че ако трябва и ще ни глезят! Клиента е ЦАР, но явно не в България! Качеството на услугите трябва да се подобрява, а не да се скапва с времето, но явно малко от предприемачите го разбират!
13 яну 08
8:42 pm
Практиката показва, че резултати рядко се постигат. Трябва повече хора да мислят така и да защитават правата си, за да има резултати.
Ако отговорът от Етап/Груп е незадоволителен ще се обърна към Комисия за Защита на Потребителя.
13 яну 08
9:44 pm
Все пак това е България. Имате право да се оплачете на Агенцията за Защита на Потребителя. Но свиквайте ако сте решили да живеете тук
13 яну 08
10:25 pm
Нямам намерение да оставам в България, но поне мога да изкажа мнението си докато съм тук. Подобни случки ме подтикват да търся по-добро място за живеене…
13 яну 08
10:30 pm
German, каквο свикване бе баце, свиквай ако искаш, докато секи бяга и свиква, такова ще е дереджето!
Бой, тупаници, шамари и коренна реформа и може да се оправим.
Иване, ти да не би да чакаш да ти отговорят от фирмата, твоя майл е отдавна забравен, а от комисията още по-малко, ето решение: http://marfiland.blogspot.com/2008/01/blog-post_4739.html
Истината е, че ако хората общуват повече помежду си, половината таксита и превозвачи може и да ги няма.
13 яну 08
11:14 pm
Carpooling-a е възможно да се развие в София.
Във Варна сме много далеч от този момент.
Отговор от Етап/Груп едва ли ще има, но това е за тяхна сметка. Заради тази случка ме губят като клиент, заедно с няколко стотин лв. годишно. Хората, които са прочели публикацията и са изразили мнение също ще се замислят преди да пътуват с Етап/Груп и е много вероятно да предпочетат друг превозвач…С подобно отношение само се губят клиенти…
15 яну 08
2:19 pm
Желев, аз съм работил в тази фирма. Мислиш ли, че им е забавно на шофьорите с всякакви капризни ревльовци като теб?
Ако обръщах внимание вероятно вече щях да съм мръднал. Постави се на неговото място и тогава коментирай.
Защото за тези пари толкова. Варна се пътува с командировка 30лв, Пътува се 2 дни. Заплатата е 280лв и не се изплаща редовно, та ако няма нарушения аз децата с въздух ли да ги храня? Хайде замислете се в тази сбъркана държава къде сме ние и къде сте вие и не сме ли едно.
Размисъл и повечко страсти има при Желев
15 яну 08
2:50 pm
Венци, моят съпруг също е автобусен шофьор, но в друга фирма и не е на линии, а туристически транспорт! Разбирам за нарушенията от сорта на това да качите пътници без знанието на фирмата, както в описаният от мен случай, но не разбирам защо ще ме тровите, след като си плащам, защо не са ви почистени автобусите и какво и пречеше на г-жата в офиса да ми даде по- предно място при празен автобус!!! А колкото до капризните пътници, перфектно знам за какво става въпрос, тъй като работя като придружаващ екскурзовод и то по линии от 1800 км! Тогава си по 30 часа с тях и е един малък ад, но за всичко си има начини! След като заплащането не те удоволетворява, си сменяш работата!!! А за шофьори с категории има работа много, знам го, защото у дома имам такъв!!!
15 яну 08
2:51 pm
Венци: Вероятно си забелязал, че тук всички пишат грамотно и на кирилица. Нямаше да е зле да направиш същото. Щях да изтрия коментара ти, но го редактирах, за да могат и останалите да го прочетат.
Трябва да отбележа, че по-неадекватен коментар не се е появявал тук.
Защо трябва да се поставям на мястото на шофьорите? Заплатите и начина на работа в Етап/Груп слабо ме засягат. Аз гледам от позицията на клиент, който плаща 27лв и очаква да пътува комфортно и спокойно. В противен случай щях да си купя билет за влак. Вярно, пътува се 2 часа повече, но като студент ползвам 50% намаление и цената е значително по-ниска от пътуването с автобус.
Не можах да разбера каква връзка има заплащането на труда с нарушенията, извършени от персонала на Етап/Груп. Кое оправдава шофьора за начина му на шофиране и неспазването на правилата в автобуса. Кое дава право на стюардесата да пуши? И защо няма координация между офисите и едно място се продава на двама души? Стига глупости!
Всички се намираме в една кочина, но някои се опитват да променят това, докато други всячески им пречат…
ПП. Нека не коментираме капризните пътници и клиенти. По време на пътуването не съм направил нито една забележка на персонала, така че не става дума за това. Единственото, което направих е да подам оплакване и да споделя опита си тук.
15 яну 08
5:32 pm
Не се притеснявайте, сега ще отговорят че е станала грешка и виновните са наказани. Браво! Ще ми се да чета повече статии. Гражданското мнение е много остро и правилно! Да живее правдата!
15 яну 08
7:47 pm
Венци… какво означава “за тези пари толкова”??? Ти знаеш ли колко пари получава един лекар - тесен специалист и то в частна клинка? Ами да ти кажа ако не знаеш, че аз си имам един вкъщи - точно толкова, колкото въпросния шофьор. А сега да си представим какво ще става ако въпросния лекар спазва максимата - “за тези пари - толкова”. Не искам да си помислям. Какво ли е да ти влязат в насрещното в корема… или да пушат докато си болен от астма. Доста неприятно. Но понеже в болниците е пълно с разни ревльовци, дето само се оплакват, че ги боляло, мръсно е, гадно е, и заплатите са по-ниски от тези на гореописания лекар в частна клиника (тоест по-малко от упоменатата от теб сума) дайте да правим колкото за тея пари - да убиваме пациентите наред. Какво ни интересува нас, че не знам-си кой-бере душа, че друг е бременен и ще роди дете с антенки при наличието на катранени смеси във въздуха. Но все пак да влезем в насрещното - нека да порнем коремчето напряко - защото ни плащат малко, всичко е гадно и за тея пари к’во искаш повече…
16 яну 08
12:49 am
Ами стискам палци да не се разболявам, защото си плащам при всеки лекар, при който отида, нищо че ужким съм осигурен.
Да не отваряме нова тема. Знаем всички за здравната каса, това ни е държавата и на който не му харесва има избор вече.
Омагьосания кръг го има и ще си остане.
И на мен ми се иска да сме Германия. Да, ама не. Балканите винаги са си били друга губерния.
За това дерзайте. А от това оплакване ако мислиш, че ще стане нещо лъжеш се много.
Пък и алтернативите ти не са кой знае какви. Биомет може би.
А за дъвката замисли се кой я лепи? Пък и дали аз ще трябва да изчиствам автобуса който винаги е кочина след курс.
Радвам се, че не работя вече там.
Ако искаш мога и аз да ти предложа комфортен превоз, отгиварящ на всички твои изисквания, само че цената няма да ти хареса. Късмет.
16 яну 08
12:54 am
Иване, ако искаш ме трий. Падаш си явно модератор. Дреме ми.
Винаги мога да ти кажа номера на автобуса, не че ще е от значение. Всичко се знае. Не можеш да се скриеш. Това е.
Пък и ако тръгна да снимам в клиниката, вярвай ми ще е интересно и там с гаранция
За цигарите съм съгласен. Аз самия не пуша и се дразня много. Не съм давал на никой да го прави, но съм спирал да се разправям с пътници, които са си позволявали да го правят. Всичко е в манталитета. Това е.
16 яну 08
4:52 am
Венци, сайта е личен и имам пълното право да правя в него каквото сметна за добре. Досега няма случай на изтрит коментар, но това не означава, че и занапред ще е така. Още веднъж те моля да пишеш на кирилица, за да не се налага да редактирам всеки твой пост.
Положението със здравната ни система наистина не е за коментиране. Голяма част от лекарите са по-продажни и от катаджиите и не се притесняват да ограбват пациентите…
…Съзнавам, че пътниците правят мизерия в автобуса, но това е проблем на превозвача. Той трябва да намери начин да почиства автобусите. Жалко е, ако шофьорите са длъжни да го правят.
Омагьосан кръг наистина има, но не трябва да стоим вътре и да се въртим. Трябва да се опитваме да излезем от него. Ако достатъчен брой хора правят опити ще се получи
С Германия е ясно, че не можем да се сравняваме, но напоследък ни е трудно да го правим и с балканските държави…
17 яну 08
2:19 am
Тормози ги до дупка!
С наглите монополисти трябва да си твърд. Имаше една комисия… май беше за защита на потребителя или нещо подобно…
19 яну 08
4:31 pm
Добре, че всичко друго оправихме, за да стигнем и до това …
20 яну 08
5:00 pm
И понеже нищо не е оправено, дайте да не правим нищо… то всичко ще се оправи самичко
04 фев 08
12:59 am
Мога да добавя, че и аз имам най-редовно проблеми с ЕТАП/ГРУП. Това е отвратителна фирма в която третират клиента като досадна муха без никакви права. Те наистина правят редовни и систематични нарушения. За информация - последния път нямаше никакво парно през целия път (Варна-София), шофьора пушеше и не спазваше закона за движението в определени моменти. Предпоследния път ми продадоха билет с объркана дата, след като изрично бях казал за кога искам да пътувам и не бях сметнал, че трябва да проверявам всичко написано от жената в офиса им. Накрая на място ме принудиха да си купя нов билет, защото щяха да ме оставят и да тръгнат, а знаеха много добре, че грешката е тяхна.
И аз тогава правих снимки, пазих си билета и смятах да подавам жалби, но в крайна сметка всичко си остана само в съзнанието ми..
04 фев 08
8:44 am
@Lirex: Все още можеш да подадеш жалба ако пазиш билета и снимките.
10 фев 08
3:18 pm
За съжаление описаното се случва във всеки един автобус по всяко време и направление.Често ми се налага да пътувам В. Търново - Сф. и обратно и всеки път пътувам със свито сърце от страх. Нормална картина е шофьора да говори по мобилният си телефон без да употребява хендс фрий, да слуша чалга или пък да си слуша радиото само той, без да предлага на пътниците нормална музика, новини, тв или филм. Никъде няма спирка от Сф до Търново, а автобусите нямат и тоалетна.
Не дай си боже да си пил кафе, известно с диуретичното си действие или някаква друга напитка преди пътуването. За неправилните изпреварвания, за неспазването на дистанция и набиването на спирачки - да не говорим. Гарантирано е и сърцебиенето и изправянето на косите.
10 фев 08
3:34 pm
Друго лице до шофьора сякаш е напук на него и на пътниците, за да дразни с натрапливата привилегия да се държи различно от другите пътници и нарочно да разсейва водача.
Другата нередност, с която неведнъж съм се сблъсквала е НЕВЪЗМОЖНОСТТА да се прави резервация или променя дата,час на пътуването онлайн или по телефона.Опитайте и ще се убедите-
непременно ще Ви заповядат да се явите лично в офиса.
29 фев 08
4:07 pm
“На облегалката на 12то място имаше залепена дъвка, която никой не бе сметнал за нужно да отстрани. Съдейки по твърдостта и явно беше там от доста време.”
Може би като изключим това за насрещното и това с момичето и телефона.
Хахаха, братле, представям си те как си я анализирал в автобуса ;))
Дали защото съм свикнал или наистина е така, но ми изглежда, голяма част от изказванията ти са разглезени
Ще използвам случая да ви кажа ДА НЕ СЕ КАЧВАТЕ на Витоша Експрес
Не говоря за единичен случай, а за много такива, в които шофьорите им са били пияни, супер нервни и т.н. 
01 мар 08
10:59 pm
Благодаря за коментара.
Явно всеки, който недоволства и си търси правата му лепват определенията “глезльо”, “мрънкало” и т.н.
Жалко е, че продажбата на едно място на двама души ти се струва нещо нормално. Говоренето по телефон без handsfree също. Явно не си чувал, че това увеличава многократно риска от ПТП. След като си плащам държа подобни рискове да се свеждат до нулата.
02 мар 08
6:35 pm
Все едно описваш моето пътуване до Варна, щеше да е забавно ако не беше ужасно тъжно. Всички тези неща изобщо не са нормални, след като си си платил билет.
Може оплакването да не послужи за нищо (както беше в моят случай), но все пак е добре че си го направил.
10 мар 08
9:16 am
И на мен ми се е случвало такова нещо точно със същата ШИБАНА фирмичка която за жалост е монополист в тази дестинация ако става дума за асфалтови пътища. Арогантноста на една от стюардесите беше повече от голяма точно в същата посока. Пеераси
17 мар 08
9:31 am
Събраха се доста коментари с обидно или нецензурно съдържание, които няма да бъдат публикувани.
След многократните редакции на постовете на Венци нямам намерение да се занимавам с останалите неграмотно написани или обидни коментари.
26 мар 08
9:21 am
Смятах да пътувам от Варна до София с Етап,но се отказах след прочетените коментари.За съжаление и с Биомет било същото.А не знам дали влакът е алтернатива след потресаващия инцидент с пожара…
06 апр 08
11:53 am
Живеем в абсурдистан. Нормално е да има такива монополисти, ако и да твърдят че няма монополизъм. За съжаление и аз вече приемам за нещо нормално пушещия автобусен шофьор говорещ по телефона докато пътуваме. При това обграден в компания от пушачи, включително и стюардесата. Имам още много примери но мисля че е по ефикасно ако ги споделя на някакъв телефон за защита на потребителя, ако изобщо има такова животно в България. Знам, ще кажете има. Имах предвид такъв на който като звъннеш някой да си прави труда и да го вдигне.
06 апр 08
12:38 pm
Трябва да се обърнете към Автомобилна администрация
.
20 май 08
2:54 pm
“Благодаря за коментара.
Явно всеки, който недоволства и си търси правата му лепват определенията “глезльо”, “мрънкало” и т.н.”
Не, братле, напълно прав си си - плащаш си, трябва да си защитен, но просто недей да обръщаш чак толкова внимание на такива, не кой знае колко сериозни неща - На 30 ще ти побелее косата
28 май 08
11:57 am
Чудех се дали да пиша нещо… Дано не ви прозвучи като реклама.
Има два факта, които ми се ще да споделя:
1. Клиент съм на Biomet от близо 5 години, София - Варна и обратно. Мисля че 5-те години са си показателни - единственото, което е дразнещо е слизането от втора врата…
2. Еtap-аджийте ни изпреварват като спрели, правете си изводите за рисковете. И не съм се возил с тях, нещо не ми харесват - последният път видях на един техен автобус анти-радар, което е забранено доколкото ми е известно (дори от морална гледна точка - това не е автомобил, в който носиш отговорност само за собствения си з****к).
3. По време на едно пътуване имаше една много “взискателна” пътничка, на която ту и беше студено, ту топло, напук на целия автобус. Хора всякакви…
Изводи? Винаги има хора, които се държат като простаци (защо като?), винаги има по-добър избор (понякога повече от един).
Пак повтарям, това не е реклама, просто мнение на доволен клиент… А и в крайна сметка, не пътувайте с Etap, като не ви харесват, колкото по-малко хора пътуват с някоя компания, толкова повече ще се замислят защо. Ако не се замислят, то си е за тях.
11 юни 08
7:28 pm
Само да споделя мернах коментара за Етап, не съм се зачитала кой знае колко в коментарите, но добре изчетох пуснатото от Иван. Ето какво мога да ти кажа. Спира рейса на гара, още не са слезнали хората персонала на рейса стюардеса и шофьор и се пита “Ама ние кога ще стигнем във Варна”. Вечния въпрос?! Кога ли? Mи по принцип за 7 часа, ама можеш ли да кажеш, дали няма да има масово изнасяне на “софиянци по родните им места”. Дали безотговорното каране на някой не е предизвикало някъде катастрофа че да седиш часове да чакаш за да тръгнеш. Второ забелязал ли си че не персонала от автобуса ти е продал билета. Както и да е. След това да за шофьора си прав, но надали е говорил 30 мин. Но да, да кажем тука съм съгласна. Обаче една важна функция на стюарда/стюардесата държи буден шофьора. Да му шепне на уше освен да го приспива. Все нещо клиентите са недоволни не съм казала всички, но имам въпрос. Да не би шофьора да е лепнал дъвката. Не такива като вас и мен пътници. След 59 човека возили се 7 часа знаеш ли какво остава в рейса ей сега ще ти обясня на кратко. Бутилки отворени, затворени, чашки от кафе и чай, обвивки от кроасани, вафли и солети, понякога дай да настъпим солетите че да е по забавно после. Бутилки от бира, водка и други спиртни напитки. Ааааааа и най - накрая имаме и презервативи и други подобни. Това ако ти е малко имаш цял рейс стъкла с отпечатъци от пръсти и глави по стъклата .Разпънати и счупени части от седалките. Малко ли е това. Имаш ли идея че тези двамата дет са с тебе 7 часа те живеят в тоя рейс. Да не мислиш че на тях им е приятно да са в кочината създадена от другите. Но не, никога не се замисляте какво е на един човек да работи това или онова, първо го обвинявате, а после……… е може да няма после.
11 юни 08
10:17 pm
@zoovav: Съгласен съм с всичко по-горе, но това не променя нещата. След тази случка не съм ползвал услугите на Етап/Груп и нямам намерение да го правя в бъдеще. Неколкократно звънях в офиса им в София и им пратих 3-4 мейла. До момента не съм получил отговор…
12 юни 08
8:00 am
Да споделя, не знам дали си разбрал те вече не са на Евлоги Георгиев :). Но все пак първо ти препоръчвам да се повозиш на Витоша Експрес за да почувстваш цялата гадост на рейсовете. За места не може да се говори. Дават ти билетче, каквото дават в маршутките. Голямаааааа гаранция нямам думи. След това толкова за захабени стари и раздрънкани, че ако на баир караш с 60км в час си късметлия. Ако случайно пък ти се доходи до тоалетна забрaви за случая. Последва въпрос “Ти не пика ли на гарата?” и “За път от 2ч няма да спра рейса”. Пък ти стискай и се мъчи там. Оправяй се както знаеш. Това отношение по-добро ли е? В Етап и Груп (един е собственика и фирмата) не ми се е случвало такова нещо. И заради един екип не бива да осъждаш всички. Мога да ти кажа че даже някой се обаждат с благодарсвени писма. Молила съм пътници да не стават по време на движение, извинявай много обяснявам прилежно кой бутон за какво е в началото на курса на всеки човек поотделно. После все едно съм говорила на вятъра. Търчат при мен и викат искам кола, искам вафла. Ами недай си боже тоя рейс да спре рязко какво правим? Пътника се размазва на предното стъкло и после персонала виновен. Недейте така да съдите. Кажи ми тук кое не ти хареса?
12 юни 08
8:05 am
Допълнение. Това е все едно да кажеш например че в Билла в един квартал и в Билла в друг квартал е едно и също. Ми не е. Въпреки че са една фирма ти си пазаруваш, но не осъждаш по този начин отношението. Какво не ти е харесало отношението на една касиерка да кажем, ми следващия път ти пак си в този магазин, но при друга. Не е ли така?
12 юни 08
11:10 am
И още нещо се сетих да те питам. Колко пъти преди този случай си ползвал услугите на Етап или Груп? И какво е било отношението. Питам ей така от чисто любопитство.
12 юни 08
8:52 pm
Преди този случай съм ползвал десетки пъти услугите на Етап/Груп. Имал съм леки забележки, но като цяло бях доволен.
Този пост е публикуван след като написах няколко мейла и звънях неколкократно в офиса им в София. Ако бяха реагирали адекватно и се бяха извинили всичко щеше да е забравено.
13 юни 08
7:45 am
Мога да ти кажа че им е трудно да отговарят на такива неща, не знам защо. Не съм го установила. Но все пак и те не седят само да отговарят на е-майли съгласи се с мен. Претрупани са с работа. Все пак аз от тяхно име се извинявам, кой знае коя е била тази стюардеса. Жалко че не си попаднал на мен :). Почти 99% съм сигурна че нямаше да имаш забележки.
13 юни 08
12:19 pm
А да добавя.Да не си помислиш че с това което казвам се опитвам пак да те привлека на страната на Етап. Не просто коментирам, разни хора - разни идеали. Ако решиш разбира се винаги може да избереш някоя друга фирма, но аз ти казвам че Етап и Груп, са на доста високо ниво. Жалко е че заради един еикп се е получило такова недоразумение. А с билетите само мога да ти кажа че всеки празник е голям хаос, и за пътници и за касиери и за ….. всички. Така че смело напред, и разбира се коя фирма ще избереш е твое лично право.
19 юли 08
12:54 am
Аз също имах неудоволствието да пътувам преди 2 седмици с автобус на Груп и бях меко казано вбесена. Шофьорът викаше на хората докато си даваха багажа преди да се качат, докато пътувахме буквално не спря да говори по мобилния си и ме помоли да седна отпред за да му казвам дали с филмите, които пуска всичко е ок. Естествено аз заспах по пътя и не ми дремеше особено за филмите му. В отговор на това, той още веднъж се обади на колега и ме изкоментира като “най-тъпото животно, което е виждал”, а по-късно пред друга жена, пътуваща в автобуса ме нарече “заспала”. Понеже съм над тези неща изобщо не влязох в конфликт с него, но не можех да повярвам как служител си позволява да говори така на клиентите си. Предвид неговите многочасови разговори по телефона (пътят от София до Добрич е 8 часа, през които той не спря да говори) имаше наглостта да ми направи забележка по време на моя разговор. Репликата беше “Айде затваряй, че вече ми писна да те слушам”. Пътниците, които слизаха на междинни спирки се притесняваха да попитат дали може да слязат през предната врата, след което арогантно им се отговаряше, че може само през задната. Не разбирам защо един шофьор има правото да се държи арогантно с хора, които са си платили за возенето (да не говорим, че услугата става все по-скъпа и би трябвало да пазят клиентите си), а не се возят безплатно или с платен от него билет.
Не съм сигурна, че ако изложа оплакванията си като Иван Желев в писмо до тях, някой ще им обърне внимание, ако се грижеха за удобството на клиентите си, сега нямаше да напиша това……
22 юли 08
8:01 am
Безмислено е да се пише оплакване до Етап/Груп. Трябва да го адресирате до Автомобилна Инспекция, където при повече късмет ще му обърнат внимание.
Не искам да ви разочаровам, но цялото начинание е безмислено и трябва да имате много свободно време и нерви, за да се занимавате с това. От друга страна не е добре да подминаваме подобни проблеми. Така никога няма да бъдат решени…
05 авг 08
2:03 pm
Ей, хора! Как стои въпроса с багажа сега?
На 11.12.2005 г. пътувах от Варна за София. Слизайки от автобуса на автогарата в София бях абсолютно шокирана от липсата на моята чанта от багажното долу. Някакъв пиянчо, слязъл на Велико Търново, взел моята чанта и оставил неговата. Объркал се човека. И никой не му попречил. А на другия ден излетях за Рим и там така си прекарах една седмица, без абсолютно никакъв багаж. Сега ми е смешно , ама тогава….
Та въпроса ми е още ли е такъв хаос и безхаберие с тия багажи. Всеки граби каквото му падне. Шофьорът колкото виновен, толкова и не , щото то такава им е практиката. Егати безхаберието на управляващите тази фирма !!!
14 авг 08
1:57 pm
18 авг 08
12:14 pm
Аз май пътувам с друга фирма. Честно не съм виждал подобни неща. Пътувал съм от Търново до София многократно и то с автобуси идващи от морето, но никога е нямало подобни неща.
Обикновенно пътуването е спокойно без никакви изцепкно. Но пак казвам не знам. Може би не мога да чета и всъщност не използвам Етап/Груп, а нещо друго.
Не защитавам фирмата просто споделям мойте наблюдения от многократните ми пътувания.
25 авг 08
11:26 am
Изказвам съгласие със всички НЕГАТИВНИ коментари!Вече имам кураж-хора с гражданска позиция все пак има!
И сега към въпроса-имат ли право шофьорите да вземат такса за втори багаж?И ако е така,каква е тарифата?Въз основа на какво е преценката за стойността на конкретния багаж?Ще поясня:чантата не беше голяма.
И тук отново сблъсък-между ЕТАП и клиента!!!Няма правила!!!Вземат се пари от клиента,без това да е регламентирано!Няма нито табелка на гишето,нито намек в сайта на фирмата,нито смислено обяснение от страна на шофьора!Само въпроси и на тях отговори с викове и обиди!Как да не остана с впечатлението,че съм “почерпила” шофьора?!Как да се боря за елементарните си човешки права в тази нечовешка държава?Как?!
02 сеп 08
12:57 am
Никога, ама никога, не пътувайте с автобусите на Етап- Адресс ако искате да стигнете до желаното място навреме, ако все пак автобусът дойде!
10 сеп 08
11:58 pm
Всъщност не пътувам често с автобуси - предпочитам БДЖ. Вярно, че напоследък нашумяха доста и сериозни влакови произшествия, но все пак бих искал да подчертая някои преимущества на българския влаков транспорт пред автобусния:
1. По-голяма безопасност: колкото и фрапиращо да звучат запалените вагони и т.н., статистиката си остава твърдо в полза на влаковете;
2. По-редки и по-малки закъснения;
3. Повече лично пространство, повече вентилация и възможността за използване на тоалетна (колкото и мизерно да е);
4. На много по-малко хора им прилошава;
5. По-добра маршрутна координация (за билетите нищо не мога да кажа, имайки предвид, че по селата още се пишат на ръка);
6. Социална ценова ориентираност;
Моля по-досетливите да допълнят списъка и се извинявам, ако post-а ми е offtopic.
09 окт 08
2:11 pm
Ето отговор дано не е закъснял. Да моля внимателно си четете билетчето отзадната страна. Хоп и там пише ( сега ме мързи да вавя един но по спомен) Един сак и пътна чанта. Хоп хайдеее ако не почерпиш какво апартамента ли ще си носиш в тоя рейс ?Не мога да разбера като натоварите тия куфари,като все едно в друга вселена ще ходите. Аз пътувам ежеседмично, и все пак не нося толкова багаж. И стига като не те кефи не се качваш.
Ей са ми се случи да се кача на рейс на Етап и груп като пътник,еми много да имате да взимате, нагла бабка се настани без да пита на мястото зад шофьора , ама мястото и хич не беше там, добре съгласна, ама си извади баничката и почна най-спокойно да си хапва да ме омирисва и да рони във врата на шофьора. Е хайде качете се вие да карате 50 човека всеки да иска нещо вие все да сте усмихнате и да взимате мижавата заплатка. Шофьорите са хора като вас. Тва че не можете да се поставите на тяхно място си е ваш проблем и това важи за 90% от институциите. Мислите че тоя сверщ вас ви е длъжен с нещо. Еми проумейте го не не ви е длъжен с нищо.
09 окт 08
2:19 pm
Просто припадам от отношението което имате към нещата.Етап и Груп никога повече, амо ако това се случи с Биомет Ивкони, от къде знаете че там отношенито не е същото! Направо не мога да спра да се чудя, кажете ми ако някъде някой шофьор е перфектен.И ако някоя фирма също ще я пиша в Гинес